Dag 16 Mammoth Lakes - Oakland - Reisverslag uit Oakland, Verenigde Staten van Anita Geijtenbeek - WaarBenJij.nu Dag 16 Mammoth Lakes - Oakland - Reisverslag uit Oakland, Verenigde Staten van Anita Geijtenbeek - WaarBenJij.nu

Dag 16 Mammoth Lakes - Oakland

Blijf op de hoogte en volg Anita

29 September 2017 | Verenigde Staten, Oakland

Vannacht hebben we onrustig geslapen. Ik had voortdurend het gevoel dat ik geen lucht had. In de bus vanmorgen bleek dat ik niet de enige was die daar last van had. Blijkbaar komt dit omdat ons hotel toch behoorlijk hoog in de bergen lag. Vanmorgen is het daarom ook weer aardig fris. Maar in de loop van de dag zal de temperatuur weer oplopen tot een graad of 25.

Vandaag staat er ook weer een picknick gepland voor de lunch, dus moeten er weer boodschappen gedaan worden.

Het wordt een lange dag, met gelukkig een aantal mooie tussenstops. De verwachting is dat we vanavond pas rond half acht in ons hotel in Oakland zijn.

Onze eerste stop vandaag is bij Mono lake. Eén van de vele meren die er in dit gebied ligt. Mono Lake wordt regelmatig in films gebruikt. Er hangt een vreemde lucht op deze plek. De geur blijkt afkomstig te zijn van de Absint plant.

Daarna rijden we Yosemite park binnen via de Oostkant. In Yosemite park vind je de Segoya boom, die gigantisch groot kan worden. In het park staat er één met een omtrek van 34 meter. In het park natuurlijk weer de nodige Kodakmomenten. Tenaya Lake, waar ik het niet kan laten om in het water te stappen. Olmsted point, wat is het hier mooi en wat een rust straalt dit gebied uit. Tunnel view, waar we zicht hebben op de bekendste rots van Yosemite, El Capitan.

We lunchen in Yosemite Valley. Ondanks de vertraging die we hebben opgelopen door wegwerkzaamheden in het park krijgen we toch nog voldoende tijd om naar de Yosemite Fall te lopen.
Op weg naar de Fall knuffel ik nog even een Segoya boom. Ik voel iets hards bij mijn voeten en raap het op. Het blijkt een hoefijzer te zijn. Jos vindt dat een teken is van geluk voor mijn bedrijf. We twijfelen of we hem mee zullen nemen. Dan worden we bijna aangevallen door een briesende Amerikaan. Wat denken we wel dat dit zomaar mee kunnen nemen. En wat als alle 5 miljoen bezoekers dit zouden doen. Eigenlijk zou hij ons moeten aangeven bij de Park Ranger en dan krijgen we een boete van wel 2000 dollar. We besluiten de confrontatie maar niet op te zoeken en proberen de man tot bedaren te brengen. Ik leg het hoefijzer terug waar ik het gevonden heb.
Bij terugkomst bij de bus blijkt één van onze reisgenoten gevallen te zijn en haar pink geblesseerd te hebben. Gelukkig hebben we ook een fysio in de bus, die er even naar kan kijken. Het lijkt niet gebroken, ze wordt vakkundig ingetapet en daarna kunnen we weer op weg.

Ook het park uit is het behoorlijk druk. Maar als we daar eenmaal uit zijn gaat de reis voorspoedig. We maken nog een tussenstop bij de beste ijssalon van Amerika (volgens Leo dan). Maar wij houden het bij een cappuccino, want we hebben in de vallei al een ijsje gegeten.
Uiteindelijk zijn we om 8 uur in ons hotel. Een Mariott hotel, 5 sterren maar liefst, dus lekker luxe, maar wel betalen fors voor internet op de kamer. Dat gaan we dus niet doen, dan maar even met de laptop en telefoon naar de lobby. Of beter nog we schrijven ons in voor Mariott Rewards. Dan is het wel gratis!