Dag 14 Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Anita Geijtenbeek - WaarBenJij.nu Dag 14 Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Anita Geijtenbeek - WaarBenJij.nu

Dag 14 Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Anita

27 September 2017 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag hebben we een vrije dag. Dat betekent geen wekker en de dag rustig opstarten.

Maar we zitten toch nog een beetje in het ritme, want om 9 uur hebben we al ontbeten en wandelen we al op de Strip (Las Vegas boulevard). Deze straat is 6,8 kilometer lang. Aan beide kanten vind je alleen maar hotels en een aantal verdwaalde gifshops en supermarkten.
Op de benedenverdieping van alle hotels vind je casinos, restaurants en winkeltjes. De ene nog mooier dan de ander. De namen van de hotels geven vaak het thema van het hotel aan. Zo zijn we op één dag in Rome, Venetië en Parijs geweest en hebben we de Eifeltoren, het Coloseum en gondeliers gezien. New York hebben we overgeslagen want dat was toch net even te ver weg.
Jos wilde graag naar de Mirage, want daar draait de Beatles Love show van Cirque du Soleil. Helaas draait de show op dinsdag en woensdag niet en kunnen we er nu niet heen. Maar de winkel is wel open.

Bijna aan het einde van de Strip lopen we nog even het Hard Rock Cafe binnen. Het eerste cafe op deze reis, want in Denver was deze net even te ver uit de buurt. We hebben daar geluncht, dus vanavond houden we het bij een salade. Ik heb een hamburger met bloemkool gegeten, want deze was nieuw op de kaart en wilde ik wel eens proeven. Hij was lekker, maar of ik hem weer zou bestellen weet ik niet Na de lunch nog een bezoekje aan de shop. Dit keer koop ik geen speldje, want we zijn er al een keer eerder geweest.

We gaan weer op de weg terug. Om 5 uur ploffen we op bed neer in onze hotelkamer. Even met de voeten omhoog We hebben bijna 24.000 stappen gezet, dus dat hebben we wel verdiend.

Vanavond willen we nog een bezoek brengen aan de Stratosphere tower. Deze toren geeft een mooi uitzicht over de stad. De toren ligt aan de achterkant van het hotel, dus lijkt het me korter om door de achteruitgang te gaan in plaats van dat we helemaal door het casino lopen. Dat valt dus tegen want aan de achterkant ligt een RV parking die helemaal omheind is. Dat betekent dat we weer helemaal terug moeten.

Het is iets meer dan een kwartier lopen naar de toren. Als we tickets kopen hebben we een meevallertje, omdat we boven de 55 zijn krijgen we korting. Het valt nu echt niet meer te ontkennen. Het uitzicht over Las Vegas is mooi en de stad is groter dan we dachten.
Op de weg terug naar het hotel maken we nog wat foto’s van één van de vele trouwkapellen die er zijn.

We zijn moe, maar voldaan, het was een intensieve dag. De teller staat op 34.000 stappen vandaag