Dag 12 Salt Lake City – Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Anita Geijtenbeek - WaarBenJij.nu Dag 12 Salt Lake City – Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Anita Geijtenbeek - WaarBenJij.nu

Dag 12 Salt Lake City – Bryce Canyon

Blijf op de hoogte en volg Anita

25 September 2017 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Prima geslapen vannacht! Ik ben wel een paar keer wakker geweest, maar gelukkig wel gelijk weer in slaap gevallen.

Naar onze eindbestemming van vandaag kijk ik enorm uit. Wat mij betreft, samen met Zion, één van de hoogtepunten van deze reis. We zijn er al een keer geweest en waren daar toen behoorlijk van onder de indruk van de indrukwekkende rode rotspartijen.

Maar we beginnen bij het begin. Als eerste een korte stadstour door Salt Lake City. Deze stad is het hart van de Mormoonse geloof en straalt dit ook uit. Kenmerkend voor de Mormoonse kerken is de gouden engel met bazuin op de spits in plaats van een kruis. We bezoeken het Capitool en het Temple Square.

Daarna rijden we, met een aantal tussenstops, naar Bryce.

Ondertussen legt Leo het een en ander uit over het programma van de komende dagen. Ik heb wel weer zin in Las Vegas, ook al is deze stad niet echt mijn ding. Er staan leuke dingen op het programma en we hebben een dag ter vrije besteding.

Rond 3 uur rijden we Bryce Canyon binnen. Het landschap bevat reusachtige pilaren in allerlei vormen en maten en in de kleuren oranje, lichtroze en oker. Deze rotsformaties staan bekend als Hoodoos.
We krijgen de tijd om een wandeling te maken over de Rim van de Canyon vanaf Bryce Point naar het Sunset View Point. Een wandeling van 2,6 mijl waar we anderhalf uur over doen met alle fotostops en momenten van genieten van het uitzicht. Bij het Sunset View Point gaan we naar beneden om de Navajo Loop te doen. Het is een ronde die afdaalt naar de voet van de Canyon. Een stuk van 1,3 mijl, maar behoorlijk pittig. Jos en ik hebben deze al eerder gelopen, maar deze is zo mooi en indrukwekkend dat we deze graag nog een keer doen. Ruim een uur later zijn we weer terug bij de bus.

’s Avonds bezoeken we een Western Show met BBQ en live muziek. De standaard Cowboy songs als Rawhide, Bonanza en Ghostriders in the Sky komen voorbij, maar ook Country Roads en Crazy. Leuk om de sfeer te proeven, het eten is goed en we vermaken ons prima.