Dag 10 Yellowstone National Park - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Anita Geijtenbeek - WaarBenJij.nu Dag 10 Yellowstone National Park - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Anita Geijtenbeek - WaarBenJij.nu

Dag 10 Yellowstone National Park

Blijf op de hoogte en volg Anita

23 September 2017 | Verenigde Staten, Yellowstone

Vandaag mogen we weer uitslapen. De bus vertrekt om 9 uur.
We blijven deze dag in het Yellowstone Park. Het weer is een stuk beter dan gisteren. Nog wel koud, maar het zonnetje laat zich uitgebreid zien.
Kenmerkend voor Yellowstone zijn de geisers, modderpotten, stoompotten en heetwaterpoelen.. Het park dankt zijn naam aan het gele gesteente in de Grand Canyon van Yellowstone. In de Canyon bevinden zich ook een aantal watervallen.

Onderweg naar onze eerste stop zien we veel bizons. En we kunnen ze, nog beter dan gisteren, op de foto zetten. Wat een kracht stralen ze uit.

Onze eerste stop voor vandaag is de Grand Prismatic Spring, deze is onderdeel van het Midway Geyser Basin. De mooie kleuren van de Spring worden veroorzaakt door de talloze bacteriën die in het water zitten.

Daarna bezoeken we Old Faithful, de grootste geiser van het park en de tweede van de wereld. We hebben mazzel want we hoeven niet lang te wachten tot ze tot uitbarsting komt. Ze kan hoogtes bereiken tot 60 meter. Dat is echt hoog als je ernaast staat te kijken.

Na de lunch rijden we naar het Artist Point waar we een mooi uitzicht hebben op de Lower falls en de Grand Canyon of the Yellowstone River.

Vervolgens door naar het Norris Geyser Basin, waar we een scala aan geisers kunnen zien. Ook hier zien we weer de fraaie kleuren, die het landschap een magische uitstraling geven. Helaas ruikt het hier wat minder aangenaam door de aanwezigheid van zwavel.

Als laatste stoppen we bij de Gibbon falls, de mooiste waterval in het park.

Ondanks de sneeuw hebben we toch de belangrijkste dingen in het park kunnen bekijken. Sterker nog de sneeuw heeft een extra dimensie aan de afgelopen twee dagen toegevoegd.

Daarna terug naar ons hotel. Vandaag zijn we redelijk op tijd weer in het hotel terug, wat we wel lekker vinden. Tijd om samen nog even op ons gemak door het stadje te wandelen en gewoon maar te zien en ervaren wat we tegenkomen