Dag 8 Cheyenne – Cody - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Anita Geijtenbeek - WaarBenJij.nu Dag 8 Cheyenne – Cody - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Anita Geijtenbeek - WaarBenJij.nu

Dag 8 Cheyenne – Cody

Blijf op de hoogte en volg Anita

21 September 2017 | Verenigde Staten, Cody

Vandaag wordt weer een “positie” dag. We reizen van het zuiden van Wyoming naar het noorden van de staat. Onderweg is er niet veel te zijn. Veel grasvlaktes met koeien.

Zoals we de afgelopen week gedaan hebben maken we ook nu weer een aantal tussenstops.

Wel gevarieerd. Bij één van de stops zien we een afbeelding en een beeld van de Jackalope, een konijn met een gewei. Er staan hier een aantal treinwagons en een stoomlocomotief. De wagons worden speciaal voor onze groep zijn opgemaakt. We kunnen ze dus ook van binnen bekijken. Een leuke variëteit n.l. een gewone wagen, een restauratiewagon en een slaapwagon.

Bij de volgende stop zien we de Pronghorn, een klein en elegant hert.

We lunchen laat in Thermopolis. Omdat Wyoming de staat van de buffalos is en je alles in je leven een keer moet proberen bestellen Jos en ik een Buffaloburger. Jos vindt hem bijzonder smaken, maar voor smaakt het als een gewone hamburger. Als we de rekening krijgen staat er een Buffalo burger en een Beef burger op de rekening. Dat verklaart het wel!

Na de lunch is het nog ongeveer anderhalf uur rijden naar Cody. De stad van Buffalo Bill. Naarmate we dichter bij Cody komen wordt de lucht steeds donker en als we bij ons hotel aankomen regent het. We slapen in blokhutten vannacht.

Ondanks de regen toch nog maar even erop uit. In de plaatselijke shop kopen we voor weinig geld een paar jacks, want die hebben we niet bij ons. Bij hotel Irma naar binnen om de oude sfeer te proeven. Daarna eten bij de Thai. Gemberthee bij het diner in plaats van frisdrank. Bijzonder maar wel lekker.