Dag 7 Denver – Cheyenne - Reisverslag uit Cheyenne, Verenigde Staten van Anita Geijtenbeek - WaarBenJij.nu Dag 7 Denver – Cheyenne - Reisverslag uit Cheyenne, Verenigde Staten van Anita Geijtenbeek - WaarBenJij.nu

Dag 7 Denver – Cheyenne

Blijf op de hoogte en volg Anita

20 September 2017 | Verenigde Staten, Cheyenne

Vandaag ben ik weer vroeg wakker. Toch nog niet helemaal gewend aan de Amerikaanse tijd.
Even een moment om contact te maken met het thuisfront. Dan zijn al die moderne communicatiemiddelen toch wel fijn.

Als we fris en fruitig zijn gedoucht eten we onze gekochte boterhammen en drinken we onze sapjes op. Kamerinspectie en weer de koffers naar beneden sjouwen.

We beginnen onze tocht van vandaag met een korte rondtour door Denver. Als eerste stoppen we bij de blauwe beer bij het conferentiecentrum en daarna brengen we een bezoek aan het Capitool met zijn gouden dak. We mogen door de detectiepoortjes naar binnen. Het Capiool is een mooi gebouw en ik kan me daar lekker uitleven met mijn fototoestel. Denver ligt op exact één mijl boven de zeespiegel. Op de trap naar de ingang aan de westzijde van het Capitool is in één van de trappen ingegraveerd waar dit punt is.

We verlaten Denver en rijden de weg van gisteren een stuk terug om naar de ingang van het nationaal park van de Rocky Mountains te komen. De rest van de dag rijden we door het park en maken verschillende stops om foto’s te maken, te plassen en te lunchen.
Onze lunchplek bevindt zich bij een viewpoint aan de hoogst gelegen weg van Amerika. Ongeveer 12.000 feet boven de zeespiegel. De laatste 200 feet leggen we te voet af naar boven. Het is er behoorlijk koud en er staat veel wind. Maar het is de moeite waard want het uitzicht boven is adembenemend. Ook in de letterlijke zin van het woord. Omdat we zo hoog zitten is de lucht ijl en dat voel je ook aan je ademhaling.

We rijden het park uit en maken nog één laatste stop voor we bij ons hotel voor die nacht in Cheyenne aankomen. Ik snel naar het toilet en Jos naar de Starbucks voor 2 Cappuccino’s. En hij neemt ook nog een blueberry muffin voor me mee: de lieverd.

Cheyenne ligt in het zuiden van de staat Wyoming en is de hoofdstad van deze staat.