Dag 19 Santa Maria – San Pedro - Reisverslag uit San Pedro, Verenigde Staten van Anita Geijtenbeek - WaarBenJij.nu Dag 19 Santa Maria – San Pedro - Reisverslag uit San Pedro, Verenigde Staten van Anita Geijtenbeek - WaarBenJij.nu

Dag 19 Santa Maria – San Pedro

Blijf op de hoogte en volg Anita

02 Oktober 2017 | Verenigde Staten, San Pedro

Al weer bijna het einde van onze vakantie. Vandaag rijden we naar Los Angeles de eindbestemming van onze rondtour.
We beginnen de dag met gemengde gevoelens. Een paar dagen voordat we naar Josemite gingen is daar een rots naar beneden gekomen. En gisteren is er een aanslag geweest in Las Vegas, waar veel mensen bij zijn omgekomen. We prijzen ons gelukkig dat we niet bij één van beiden zijn betrokken. Het lijkt erop dat we een paar engeltjes op onze schouders hebben zitten.

Na een uurtje rijden komen we aan in het stadje Sovang. Dit stadje is gesticht door een Deen. De Deense stijl zie je dan ook overal terug in het stadje en maakt het stadje pittoresk. Zelfs het beroemde beeldje van de zeemeermin dat in de hoofdstad staat is aanwezig.

Vervolgens rijden we door naar Santa Barbara waar 2 stops maken en ook lunchen. Het gerechtsgebouw van de stad kunnen we van binnen bekijken. Dit is erg mooi, mede door de fraaie betegeling. Op de vijfde verdieping van de toren kunnen we naar buiten en hebben dan een mooi uitzicht over de stad.

Dan is het nog 99 mijl tot aan Los Angeles. Maar eerst gaan we nog naar de badplaats Santa Monica, die grenst aan Los Angeles. Heerlijk vertoeven is het daar. Eerst natuurlijk even met onze voeten in de oceaan. En daarna een wandeling over de pier. Een gedeelte van de pier is afgezet omdat ze er een film aan het opnemen zijn. We hadden graag nog wat meer tijd hier doorgebracht, maar het is helaas al weer tijd om naar de bus terug te gaan.

Nog een uurtje rijden door de spits van Los Angeles en dan zijn we bij het laatste hotel van deze reis in San Pedro. Hier blijven we 2 nachten.