Dag 18 Oakland - Santa Maria - Reisverslag uit Santa Maria, Verenigde Staten van Anita Geijtenbeek - WaarBenJij.nu Dag 18 Oakland - Santa Maria - Reisverslag uit Santa Maria, Verenigde Staten van Anita Geijtenbeek - WaarBenJij.nu

Dag 18 Oakland - Santa Maria

Blijf op de hoogte en volg Anita

01 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Santa Maria

Ik heb heerlijk geslapen vannacht. Ik hoefde zowaar niet mijn bed uit. We lunchen op de kamer en ik maak nog wat foto’s van het uitzicht vanuit ons raam. We vertrekken vandaag weer op de gebruikelijke tijd.

Op het programma staat we een eerste stop zullen maken bij Google in Silicon Valley. Maar Leo geeft aan dat hij dat niet doet omdat we rechtstreeks naar de kust rijden. Dit is een veel mooiere weg. En met de Beach Boys op de achtergrond voelt het als een schoolreisje.

Onze eerste fotostop is Pescadero Point, waar we een mooi zicht hebben over de Stille Oceaan. Daarna koffie bij een bakkerijtje in Davenport. Het is er gigantisch druk, maar de koffie en de muffin zijn zeker de moeite van het wachten waard.

Daarna stoppen we al vroeg in Monterey om te lunchen. Een beetje te vroeg als je net een enorme muffin hebt gegeten, daarom delen Jos en ik samen een broodje nadat we bij… zijn weggelopen. We waren al 10 minuten aan het wachten en nog geen bediening te zien. Monterey is een leuk, maar wel toeristisch stadje. Op Cannery Row zie je nog de conservenfabrieken die vroeger Sardientjes inblikten. Jos en ik zijn er al eerder geweest, en die herinneringen komen weer boven.

Na de lunch rijden we over de 17 miles drive verder richting Santa Maria. Langs de drive staan een aantal dure en prachtige huizen. Hier wonen is niet goedkoop. Er wonen/woonden veel bekende mensen zoals Clint Eastwood, Alfred Hitchcock, Clark Gabel. We maken fotostops bij Bird Rock en Pebble Beach. We missen alleen wel de stop bij de Lonely Cypress, de meest gefotografeerde boom, omdat er geen ruimte is voor de bus om daar te stoppen. Alom protest in de bus.

Daarna rijden we door naar Carmel. Op zich wel een aardig stadje, maar wat ons (en ook de meeste van onze reisgenoten) niet de moeite van het stoppen waard. Zeker als dit bij een winkelcentrum is met hoofdzakelijk dure kledingwinkels. De vermoeidheid begint toe te slaan. Dit is merkbaar aan het gemopper over het feit dat we hier 40 minuten moeten doorbrengen, terwijl er niets te beleven is en dat we de fotostop van de Lonely Cypress gemist hebben.

Na Carmel is het nog ongeveer 3 uur rijden naar Santa Maria. In het begin nog wel aardig omdat er veel boerderijen langs de weg liggen. Maar daarna wordt het moeilijk om de ogen open te houden en is het opmerkelijk rustig in de bus.

’s Avonds hebben we bij de plaatselijke Chinees gegeten. Onze drankjes en ook het eten wordt met een serveerwagen naar onze tafel gebracht. Dat hebben we nog niet eerder mee gemaakt.