Dag 17 San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Anita Geijtenbeek - WaarBenJij.nu Dag 17 San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Anita Geijtenbeek - WaarBenJij.nu

Dag 17 San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Anita

30 September 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag blijven we in San Francisco, daarom mogen we uitslapen. We starten de dag met een ontbijt bij de Starbucks. In Amerika is het ontbijt niet standaard inbegrepen bij een hotelovernachting.

In de ochtend doen we een citytour door San Francisco waarbij de belangrijkste punten bezoeken. We rijden door de hippie wijk Haight en Ashbury en door China Town. We genieten van het uitzicht vanaf Twin Peaks en brengen natuurlijk een bezoek aan de Golden Gate brug. Een bijzondere beleving om daar overheen te lopen en te genieten van het uitzicht op de stad en de baai. Aan de andere kant van de brug worden we weer opgehaald.

In de middag hebben we vrije tijd. Het is inmiddels al 2 uur en we beginnen trek te krijgen. We zijn in de buurt van het Hard Rock Café, dus lopen we maar naar binnen voor een bezoek aan de winkel en het restaurant. We hebben een leuk gesprek met de verkoper in de shop. Hij werkt daar al 25 jaar en de passie voor zijn werk straalt eraf. Dat vind ik altijd mooi om te zien. En natuurlijk mogen we met hem op de foto. In het restaurant neem ik een tonijnburger want die heb ik nog niet eerder op de kaart gezien. Hij was heerlijk.

Na de lunch lopen we nog even over de Fisherman’s Warff en lopen we langs de zeeleeuwen die daar altijd liggen. We willen een ritje met de Cable Car maken en lopen naar het punt dat Leo ons heeft aangewezen en waar het niet zo druk zou zijn. Als we daar aankomen staat er echt een behoorlijke lang rij, waar niet of nauwelijks beweging inzit. Daar gaan we niet in staan, maar besluiten nog even terug te gaan naar Haight, want Jos wil daar graag nog wat foto’s maken en de sfeer proeven. We pakken een taxi en Jos raakt met de taxichauffeuse in gesprek over muziek. Hier blijkt maar weer. Muziek is universeel en verbindt mensen. Het is toch wel een aardig stukje rijden, maar na iets meer dan een half uur zijn we weer terug in Haight. Er hangt een leuke sfeer, bijzondere mensen en een aparte maar bekende geur. Veel mensen die daar op straat lopen, lijken ver weg te zijn van de wereld.
Na een uurtje willen we weer terug naar Pier 39, waar we straks weer opgehaald worden. Dat is nog niet zo makkelijk, want uit de kaart met de openbaar vervoer verbindingen worden we niet wijs en een taxi hebben we nog niet gezien. Jos krijgt een heldere ingeving en spreekt de “tourleider”van de hop on en hop off bus aan. We mogen mee, maar moeten dan wel cash betalen. Geen probleem, wij zijn allang blij als we weer veilig op een verzamelplek aankomen.

Als weer op Pier 39 zijn hebben we nog wat tijd. Dus maar even boodschappen doen voor het ontbijt voor morgenochtend en nog een kop koffie scoren. Het avondeten slaan we over vandaag, want we zitten nog behoorlijk vol van onze lunch.

De bus pikt ons stipt op tijd op en stopt op de weg terug naar het hotel nog bij Treasure Island. Daar hebben we een mooi zicht op San Francisco by Night. Ook is er een groep wasberen die daar langs het water loopt.

Het was weer een mooie maar vermoeiende dag.