Dag 15 Las Vegas – Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Anita Geijtenbeek - WaarBenJij.nu Dag 15 Las Vegas – Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Anita Geijtenbeek - WaarBenJij.nu

Dag 15 Las Vegas – Mammoth Lakes

Blijf op de hoogte en volg Anita

28 September 2017 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Dag Las Vegas. Het was leuk om er te zijn, maar één dag is lang genoeg. Veel te zien, maar ook veel drukte en lawaai. Iets te wat mij betreft.

Vandaag maken we weer een behoorlijke tocht. We verlaten Las Vegas en rijden weer door de Mojave woestijn. Het verbaast me hoeveel begroeting er toch nog is. Na een uur maken we een korte stop bij de supermarkt om boodschappen te doen voor de lunch van vandaag. Dat wordt weer een picknick. Weer een nieuwe staat vandaag: California. Dit keer niet aangekondigd door een groot bord, meer slechts een bescheiden bordje langs de weg.

Death Valley staat op het programma voor vandaag. Dit is de warmste plek op aarde. De temperatuur kan daar oplopen tot boven de 50 graden. Maar we hebben geluk. Het is nu maar 38 graden. Water meenemen is hier, vanwege de extreme hitte, van levensbelang. Er zijn genoeg mensen die het niet na kunnen vertellen omdat ze geen water bij zich hadden en door dorst zijn bezweken.

We stappen uit bij het Zabriskie Point. Daar hebben we een mooi uitzicht over het kleurrijke gesteente. Het lijkt wel een maanlandschap.

Daarna maken we een ommetje naar Badwater. Badwater ligt 86 meter onder zeeniveau en is het laagste punt van Amerika. We kijken daar uit over een grote zoutvlakte en de zoutweg erover heen lijkt wel en gletsjer. Ondanks dat het er zo warm is, vind je er toch nog kleine poelen, waarin kleine visjes (ca.2,5 cm) zwemmen. We volgen het parcours van de Ultra Marathon (217 km) die daar start.

Bij Furnace Creek stoppen we voor de picknick. Ook in de schaduw is het daar warm. De thermometer geeft 100 graden Fahrenheit aan, dit is ongeveer 38 graden Celsius (temperatuur Fahrenheit minus 32, gedeeld door 2, plus 10%). Daarna rijden we weer verder door Death Valley. Het landschap blijft bijzonder en zeer de moeite waard. We maken nog een aantal tussenstops op de viewpoints. Het laatste stuk rijden we langs de Sierra Nevada, de langste niet onderbroken bergketen van de wereld.

Rond half zeven zijn we in ons hotel in Mammoth Lakes, dat in de Oostelijke hoek van de Sierra Nevada ligt. Het stadje dankt zijn naam aan het feit dat het aan de voet van de Mammoth Mountain ligt en dat dat er een aantal meren in de omgeving liggen. Mammoth Lakes is een populair skigebied.