Dag 13 Bryce Canyon – Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Anita Geijtenbeek - WaarBenJij.nu Dag 13 Bryce Canyon – Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Anita Geijtenbeek - WaarBenJij.nu

Dag 13 Bryce Canyon – Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Anita

26 September 2017 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vanaf vandaag kunnen we de korte broek weer aan, maar de dag begint nog koud. Er ligt een ijslaagje over de auto’s. Dus toch nog maar even mijn afritsbroek aan.

Onze eerste stop is een kleine handelspost waar we Indianensnuisterijen kunnen kopen. Als we de bus uit stappen krijgen we een kortingsbon in onze gestopt. Als rasechte Nederland moet ik die natuurlijk besteden, dus verlaat ik een halfuur later de winkel met een t-shirt en een vest.

We gaan nu door naar Zion. Negen jaar geleden waren we ook hiervan erg onder de indruk, wat dit is samen met Bryce één van de meest bijzondere parken van Amerika. We rijden aan de Oostkant het park in. Ook zien we hier weer prachtige rotspartijen, maar toch weer anders dan die in Bryce. We stoppen bij het visitor centre. We krijgen een uur de tijd om naar de Lower lake van de Esmerald Springs te lopen. De waterval daar is in deze tijd van het seizoen maar een klein stroompje. Dat betekent dat we er nu onderdoor kunnen lopen zonder kletsnat te worden. Na onze wandeling weer de bus in. Inmiddels heb ik de pijpen van mijn broek afgerist want de temperatuur begint al aardig op te lopen.
We verlaten het park door de Zuidingang en gaan we op weg naar onze lunchplek in St. George.
Het eten is er prima. Een uitgebreid buffet met van alles en nog wat. Het avondeten kunnen we vanavond overslaan.

Las Vegas ligt aan de Mojave Woestijn en om daar te komen moeten we daar dwars doorheen. Langs de kant van de weg zien we de Joshua tree, die alleen maar hier voor komt.
Las Vegas ligt in de staat Nevada. De klok gaat een uur terug en het tijdsverschil met Nederland is weer 9 uur.

We maken nog een korte tussenstop bij een Casino en Drank- en vuurwerkhal.
Daarna is het nog 3 kwartier rijden, voor we de stad vanaf het Noorden binnengaan en we zijn al snel bij ons hotel voor de komende twee nachten: Circus Circus.
En een Circus is het, ongeveer 4300 kamers en een compleet centrum met restaurantjes, shops en natuurlijk diverse casinozalen onder het hotel.

In de avond maken we een stadstour door de stad met de bus. We beginnen in het nieuwe gedeelte “De Strip” en eindigen in het oude gedeelte op Freemond Street. Overdag is daar niet veel te bevelen, maar ’s avonds vind je er een bonte verzameling van straatartiesten en toeristen. Om het uur wordt er op de overkapping een video geprojecteerd.

• 27 September 2017 - 09:07

Joke Kroes :

Ziet er allemaal mooi uit reisverslag ook leuk hoor .