Dag 9 Cody – Yellowstone National Park - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Anita Geijtenbeek - WaarBenJij.nu Dag 9 Cody – Yellowstone National Park - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Anita Geijtenbeek - WaarBenJij.nu

Dag 9 Cody – Yellowstone National Park

Blijf op de hoogte en volg Anita

22 September 2017 | Verenigde Staten, Yellowstone

Het weer is echt omgeslagen. We worden wakker met een dun laagje sneeuw op de daken van onze blokhutten. Natte sneeuw weliswaar, maar toch. Dit hadden we niet verwacht, maar is ook wel weer heel bijzonder.

Leo vertelt ons dat er nog maar twee ingangen van het Yellowstone Park open zijn en dat de anderen zijn afgesloten vanwege de sneeuw. Dat betekent dat hij het programma moet aanpassen en dat we een andere weg moeten nemen.

Voordat we op weg gaan naar het park bezoeken we het Buffalo Bill museum. Normaal ben ik niet zo van de musea, maar dit museum is zeker de moeite waard. De twee uur die we daar mogen rondlopen zijn zo om en dan hebben we nog lang niet alles gezien.

Ondertussen houden Leo en Greg crisisberaad om te kijken wat de mogelijkheden zijn. We moeten omrijden via de oostkant van het park door de staat Montana om via de Noord ingang het park in te gaan. Voor hem en onze chauffeur Greg ook een nieuwe weg, dus dat is voor hun ook even zoeken. Maar onze reis gaat voorspoedig.

Nadat we het park zijn binnen gereden stoppen we bij de Mammothsprings, dit zijn natuurlijke waterbronnen van ongeveer 85 graden. Er ligt een behoorlijk pak sneeuw, maar het is inmiddels aan het dooien. En het is zowaar droog geworden. Het zonnetje doet zelfs een poging om door te komen. De witte laag maakt het landschap bijzonder.

Daarna verder door het park. Nog een fotostop bij de Tower Fall en daarna richting het hotel, waar we de komende twee nachten zullen slapen. De Dunraven pass is gelukkig weer open en dat betekent dat we niet terug hoeven te rijden via de Noord ingang maar rechtstreeks door kunnen rijden naar het West ingang van het park. Op de pass ligt echt een dik pak sneeuw, maar de wegen zijn goed begaanbaar. Onderweg krijgen we de kans om Elk en Bizons te fotograferen.

Net buiten de West ingang ligt ons hotel voor de komende twee dagen.

Bij het eten ga ik in de herkansing dit keer een echte Buffaloburger.