Dag 4 Page/Lake Powell – Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Anita Geijtenbeek - WaarBenJij.nu Dag 4 Page/Lake Powell – Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Anita Geijtenbeek - WaarBenJij.nu

Dag 4 Page/Lake Powell – Moab

Blijf op de hoogte en volg Anita

17 September 2017 | Verenigde Staten, Moab

We mogen uitslapen vandaag want de bus vertrekt pas om 9 uur. Maar ik ben al lang voor de wekker wakker. Onrustig slapen en vroeg wakker zijn heeft ook zo zijn voordelen. De dag begint namelijk goed met een prachtige zonsopkomst.

Na een prima ontbijt gaan we op weg.

Als eerste bezoeken we het Navajo Shadehouse museum in Kayenta. Het is leuk om de typische kleine hutjes van de Navajo te zien en ik word blij van de vrolijke kleuren van de borden en de wagen. Jos verrast me met een klein cadeautje. Een secret box.

Daarna snel door, want vandaag staat Monument Valley op het programma. Dit is het noordelijk deel van het reservaat, langs de grens van Utah en Arizona. In Monument Valley zijn veel beroemde western films opgenomen, de mooiste door regisseur John Ford met John Wayne als hoofdrolspeler.
We rijden er doorheen met een vrachtwagen met een Navajo gids. Zij wijst ons de belangrijkste zandsteenformaties zoals de Elephant Butte, de Camel Butte en de left en right mittens. Onderweg leert ze ons nog wat Navajo woorden en zingt ze voor ons. Als laatste komen we bij het John Ford Point waar we de wereldberoemde man op het paard op de foto kunnen zetten. En een toiletstop met te smerige toiletten.
We lunchen met uitzicht op de Valley. Na de lunch rijden we door naar onze eindbestemming van vandaag.

We maken nog een aantal fotostops en bezoeken Fort Bluff. Een openluchtmuseum over de eerste Mormoonse zendelingen van dit gebied. Er staan nog een aantal oude huisjes. Nog ingericht naar zoals het was, zodat we een goed idee krijgen van hoe het was.

Op weg richting Moab rijden we langs de eerst rotsboog van onze vakantie: Wilson Arch. Morgen zullen we er nog de nodige volgen.

Rond half 7 zijn we in Moab waar we de komende 2 nachten zullen logeren. Mooi gelegenheid voor een eerste wasje