Dag 2 Phoenix – Flagstaff - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Anita Geijtenbeek - WaarBenJij.nu Dag 2 Phoenix – Flagstaff - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Anita Geijtenbeek - WaarBenJij.nu

Dag 2 Phoenix – Flagstaff

Blijf op de hoogte en volg Anita

15 September 2017 | Verenigde Staten, Flagstaff

De eerste dag van onze rondtour. We gaan op weg om de Grand Canyon bezoeken. Gelijk al één van de hoogtepunten van deze reis.

Leo vertelt ons het één en ander over de staat Arizona waar we nu zijn.
De staat Arizona staat vol met enorme cactussen. De cactus is ook het symbool van de staat. De meest bekende en grootste cactus ter wereld heet de Saguaro of Orgelpijpcactus. We maken onze eerste fotostop en kunnen de cactussen uitgebreid op de foto zetten.

Daarna rijden we door naar Sedona. Sedona is bekend om de roodkleurig aarde en fraaie roodkleurige rotsen. Er leven veel kunstenaars in Sedona en ook leven er veel mensen die in spiritualiteit geïnteresseerd zijn. Er zijn dan ook veel galerijen, winkeltjes en je kunt er allerlei mooie behandelingen ondergaan. We maken daar een stop zodat we even rond kunnen wandelen en de lunch kunnen kopen. De eerste T-shirts worden gekocht.

Daarna door naar de Grand Canyon. Een mooie rit door bebost gebied. Wel wat oponthoud onderweg doordat ze met de weg bezig zijn.
De Grand Canyon bestaat uit diverse lagen gesteente waarin over een periode van vele miljoenen jaren enorme kloven zijn uitgeslepen door de Colorado Rivier.
We starten onze wandeling langs de immense kloof bij Mathers point en eindigen bij de Bright Angel Lodge. Een wandeling van ongeveer 4 kilometer waar we 3 uur over mogen doen. En dat is wel fijn, want dat geeft de tijd om te genieten van de adembenemende uitzichten. Ik heb de nodige foto's geschoten, maar het lukt bijna niet om de grootsheid van deze kloof op foto vast te leggen. Onderweg maken we kennis met diverse inheemse dieren zoals de Californische condor, de Blue Jay, het Mule deer en natuurlijk de eekhoorn.

Aan het einde van onze wandelroute worden we weer opgehaald door de bus en pikken we onze mede reisgenoten op die een helikoptervlucht hebben gemaakt boven de Canyon. Jos en ik zijn niet meegegaan omdat we al een keer vlucht hebben gemaakt boven de Canyon met een klein vliegtuigje.

We overnachten in Flagstaff. Een basishotel langs de weg, maar prima wat ons betreft.